Covid-19 pandemien har skabt store udfordringer i underholdningsbranchen, og det ser desværre ud til at vi må leve med begrænsninger lidt endnu. Billetlugen har flere digitale løsninger, som kan hjælpe dig som arrangør med at håndtere udsatte eller aflyste arrangementer, indsamling af kundedata fra besøgende eller salg af billetter/ adgangskontrol i henhold til de nødvendige afstandskrav.

Automatisk afstand mellem gæsterne

Billetlugen har udviklet nye løsninger med automatiske algoritmer til opsætning af events, der sikrer afstand mellem siddende gæster ud fra de aktuelle Covid-19 retningslinjer.

Den automatiserede ”social distance seating” løsning virker real time i vores billetsystemer. Efter bestilling af billetter bliver et eller flere sæder automatisk blokeret. Reglerne for afstand defineres individuelt for den enkelte sal, og der kan løbende justeres i kriterierne for afstand, hvis reglerne bliver ændret, efter billetterne er blevet sat til salg. Eventuelt frigivne billetter kan efterfølgende sættes til salg.

Disse muligheder giver flere fordele for både billetkøbere og arrangører:

  • Sæderne skal ikke manuelt blokeres på forhånd
  • Der er ikke behov for ekstra personale til at anvise gæsterne ved ”free seeting”
  • Det sparer mange ressourcer for arrangørerne,
  • Kapaciteten i salen kan udnyttes langt bedre.
  • Billetkøberne kan frit bestille de ønskede antal billetter, så flere fra fx samme husstand kan sidde sammen.
  • Det giver en større sikkerhed for at afstandsreglerne bliver overholdt, hvilket vores analyser viser er noget af det vigtigste for billetkøberne.
  • Løsningen giver også mulighed for evt. smitteopsporing, fordi man præcis ved, hvor alle gæsterne har siddet.

 

Undgå lang kø og oprethold afstand med “Timeslot”

 

 

Behovet for at afstandskrav gælder ikke kun i selve salen, men også i køerne ved indgangen. For at undgå at store grupper kommer samtidig og samles ved indgangen, er det muligt at bruge Inhouse systemets tidsbestemte adgangsløsning – såkaldt “Timeslot”. Her kan du definere forskellige adgangstidspunkter inden et arrangement. Hvis du har et heldags arrangement, som f.eks. en udstilling eller en messe, kan en tidsbestemt adgang være en god løsning for at kontrollere antallet af personer, der kan deltage i arrangementet i henhold til kapacitetsbegrænsningerne. Timeslot løsningen er fx blevet afvendt af Tivoli. det kan du læse mere om her.

 

Personlige billetter

Som arrangør kan det være nyttigt at have et overblik over hvem der deltager til dit arrangement, for at kunne hjælpe med en eventuel smittesporing. I stedet for at lave en liste som skal udfyldes på spillestedet, hvilket hurtigt kan skabe kø ved indgangen, har Billetlugen en digital løsning med personlige billetter. Med denne løsning kan du som arrangør samle obligatorisk kundeinformation per bestilling. Dette kan være information som navn, e-mail, telefon osv.

 

 

Her er et eksempel på personlige billetter hos Det Andre Teatret. De beder om navn, e-mail og fødselsdag for hver billet. Informationen registreres online per billet, som en del af købsprocessen. Dette er en nem måde for arrangøren at få et samlet overblik over hvem der deltager i arrangementet.

 

 

 

Bekræftelser i købsprocessen

I disse tider kan der være flere forhold, du ønsker at billetkøberen skal bekræfte inden de deltager i dit arrangement. Dette kan let skabe kø ved indgangen, så derfor er det nu muligt at kræve bekræftelse af disse tillægsvilkår i købsprocessen. Dette kunne f.eks. være:

– Bekræftelse på at man kun møder op, hvis man er frisk og ikke har symptomer på Covid-19

– Godkendelse af at kontaktinformation bliver formidlet videre til sundhedsmyndighederne ved eventuel smittesporing.

– Godkendelse af lokale tiltag, som f.eks. at alle gæster skal have målt temperaturen når de ankommer til et arrangement.

Du kan som arrangør bestemme, hvilke tillægsvilkår billetkøberen skal bekræfte, før købsprocessen kan gennemføres.

 

Refunder billet til tilgodebevis

I denne tid hvor mange arrangementer aflyses eller flyttes er det vigtigt for vores arrangører at kunne refundere til tilgodebevis i stedet for at skulle udbetale pengene. Billetkøberen får så mulighed for at vælge et andet arrangement i fremtiden i stedet for at bede om en refundering. Refundering til tilgodebevis er muligt i vores INHOUSE billetsystem. Dette er også under udvikling i vores NET system og kan snart benyttes.

 

Pay-per-view streaming platform

Streaming er blevet en populær løsning for mange af vores Skandinaviske samarbejdspartnere i disse tider, grundet kapacitetsbegrænsningerne. Billetlugen har mange gode løsninger som arrangører kan tage i brug for at sælge billetter til streamet arrangementer. Her er det muligt både at sende direkte og med optagede indspilninger som senere kan ses på nettet.

Læs mere om streaming her

Billetlugens billetsystemer udvikles kontinuerligt efter markedets behov, også under Covid-19. Vores mål er at hjælpe vores kunder med de værktøjer der behøves for at håndtere denne udfordrende situation – både med eksisterende og nyudviklede løsninger. Vi vil lancere flere nyheder i løbet af vinteren.

Hvis du ønsker at høre mere om Billetlugen, og hvordan vi kan hjælpe dig så kontakt os gerne

 

Kontakt