Baseret på erfaringerne fra “Halloween i Tivoli” stod det klart, at der var behov for en løsning, der kunne hjælpe med at styre, hvornår gæsterne skulle ankomme til ”Jul i Tivoli”. Dette for at sikre tryghed for gæsterne i køerne foran indgangene, så antallet af gæster følger myndighedernes Covid-19 retningslinjer. En timeslot-løsning fra Billetlugen skulle vise sig at være nøglen til at løse denne opgave.

Jonas Buhl Gregersen, som er Tivolis IT- og forretningsudviklingsdirektør, blev sat i spidsen for Tivolis team, der på få dage skulle finde en løsning. Denne skulle gøre det muligt for gæsterne at reservere plads på foruddefinerede tidspunkter, og derved understøtte en kontrolleret mængde af gæster foran Havens indgange.

”Vi stod i en virkelig kritisk situation lige før åbningen af ”Jul i Tivoli”, hvor vi på kort tid skulle implementere en ny løsning, så den traditionsrige begivenhed kunne afvikles på en tryg måde for vores mange gæster og medarbejdere. Derfor var vi på udkig efter en løsning, der skulle udvikles på få dage, og samtidig være så enkel som muligt for vores gæster at anvende”.

Efter en ultrakort ”udbudsrunde” blandt mulige leverandører, faldt valget på Billetlugen, som allerede leverer systemplatformen til Tivolis billetsalg i Salene.

”Billetlugen var i stand til på imponerende kort tid at etablere en løsning, som levede op til vores ønsker om både brugervenlighed og driftssikkerhed. Løsningen er også lavet så den matcher vores visuelle identitet på Tivolis website. Samtidig har vi fået ekstra support fra Billetlugen til adgangskontrol, for at sikre denne del også forløber godt”, siger Jonas Buhl Gregersen.

Jens B. Arnesen, CEO i Billetlugen, udtaler: ”Vi er både glade og stolte over, at vi på så kort tid kunne hjælpe Tivoli med at udvikle en optimeret timeslot-løsning. Covid-19 har givet alle i branchen enorme udfordringer, og vi ser det som vores fornemmeste opgave at hjælpe vores partnere med at komme så godt igennem Corona-udfordringerne som muligt”.

Tivoli forventer over 500.000 gæster til ”Jul i Tivoli”, og afviklingen med timeslot-løsningen er generelt blevet modtaget positivt blandt Havens gæster, som udviser stor forståelse for, at det er nødvendigt med ekstra planlægning for at sikre trygge rammer under Covid-19.

Som en medarbejder fra Tivoli sagde i forbindelse med udviklingen af timeslot-løsningen: ”Så blev Julen reddet”.

Tivolis timeslot-løsning kan ses her

 

Kontakt os