Optimer jeres marketingkampagner med Billetlugens trackingløsninger

Udgivet

Med Billetlugen får du mulighed for at have tracking pixels på vigtige trin i billetkøberens rejse, så du kan måle og optimere dine egne marketingkampagner. Ved at følge trafikken på denne måde får du et langt bedre indblik i, hvor trafikken til billetsystemet kommer fra. Ved at identificere forskellige trafikkilder, forstå hvorfor og hvor meget trafik der opstår, er det nemmere for dig at træffe gode beslutninger baseret på data. Hvor kommer trafikken fra? Hvilke kanaler har de højeste konverteringer?

Læs mere om Billetlugens billetsystemer

Mål konverteringer, return-on-investment og meget mere

Billetlugens trackingløsninger er meget fleksible, og giver mulighed for at spore alle faser af købsprocessen, ikke kun ind i billetsystemet. Der er få begrænsninger med sporingspixels på vores sider. Det er muligt at spore sidevisninger, klik, endda ned til adfærd, såsom når en kunde tilføjer eller fjerner varer fra indkøbskurven. Ud fra disse data kan du måle konverteringer, return-on-investment samt oprette målgrupper, analyser og kundeprofiler.

Gennem Google Analytics kan du som arrangør identificere din målgruppe ved at analysere demografi, geografisk og/eller adfærd og derefter segmentere din målgruppe i kundeprofiler. Du kan skræddersy dine kampagner ud fra dine ønsker og krav. Fokus på en specifik målgruppe giver dig mulighed for at fokusere din tid, penge og energi på potentielle købere, som med størst sandsynlighed vil købe fra dig – øge konverteringer og return-on-investment.

Vores kunder bruger tracking til at få bedre indsigt i deres kunderejser eller til datadrevne marketingkampagner, såsom målretning mod brugere, der har klikket på en begivenhed, men ikke købt billetter. Andre har bygget data sammen med deres nyhedsbrevssystem, så nyhedsbrevene i højere grad kan målrettes. Der er mange muligheder, og vi rådgiver dig gerne i forbindelse med de forskellige anvendelsesmuligheder.

Retargeting annoncer øger konverteringer og afkast

Vidste du, at i gennemsnit forlader ca. 70 % af kunderne deres indkøbskurv uden at gennemføre et køb? Ved at bruge Billetlugens trackingløsninger kan du som arrangør bl.a. oprette retargeting-annoncer på Google eller Facebook. Der er 76 % større sandsynlighed for, at der bliver klikket på retargeting-annoncer end almindelige annoncer, da de påvirker kunder, der allerede seriøst har overvejet et køb. Dette øger konverteringer og afkast af din investering!

Cart abandonment statistics

Hurtig og nem engangsimplementering af pixels

Billetlugens marketingafdeling sørger for en enkel og smidig integration med Google Analytics og Google Tag Manager, så du kan få al information samlet i det system, du normalt bruger. Du, som arrangør, kan sættes op med et Partner ID, hvilket betyder at det er en engangsimplementering af dine pixels, så hvert nyt arrangement automatisk følges fremadrettet. Vi hjælper selvfølgelig også gerne med råd, feedback og support.

Facebook-pixelløsning til Billetlugenarrangører

Apple annoncerede ændringer med iOS 14, der påvirkede, hvordan vi modtager og behandler konverteringer fra værktøjer som Facebook Pixel. Ændringen gjorde, at det ikke længere er muligt for samarbejdspartnere/arrangører at optimere Facebook-annoncering mod køb foretaget på hjemmesider, der ikke var på deres eget domæne, f.eks. alle billetselskaber. Det vil sige, at mange arrangører ikke længere kan optimere til egentlige køb. Dette har altså meget store konsekvenser for arrangørerne. Derfor har Billetlugen (Eventim) i dialog med Facebook udviklet sin egen Pixel-løsning, som gør det stadig er muligt at optimere mod køb foretaget via Billetlugen. Gode nyheder til vores arrangører! 

 

Vil du vide mere om vores løsninger eller leder du efter en ny billetpartner?

Skrevet af:
Marcia Titley – Adm. Dir.Eventim Norge & Eventim Sverige
Jeppe Moeskjær – Head of Sales & Partnerships – Billetlugen