Salg af billetter med Billetlugen. Nå dit fulde potentiale!

Udgivet

Bilde av en fysisk billett, salg av billetter med Eventim

Skal du arrangere et arrangement, er det sandsynligvis finansieret ved salg af billetter. Selvom du tilbyder gratis billetter til dit arrangement, vil du måske have en billetpartner.

Et godt billetsystem, der giver dig mulighed for at gennemføre et effektivt billetsalg, er selve hjørnestenen i et vellykket arrangement. Med næsten 30 års erfaring har vi opbygget en omfattende kompetence til at facilitere salget af billetter. Vi bruger denne ekspertise til at hjælpe vores partnere i Norge og resten af Europa med at maksimere deres potentiale.

For at opnå en god eventoplevelse for sine gæster, er det vigtigt at opnå et tilstrækkeligt cash flow, så omkostninger forbundet med arrangementet betales. Hvis kapaciteten ikke er opfyldt, og den bliver halvt fyldt, kan det være svært at afholde arrangementet uden at skære i omkostningerne. Med omkostningsbesparelser risikerer du at levere en dårligere oplevelse til dit publikum, hvilket igen kan føre til dårligere fremmøde til næste arrangement. Det bliver en negativ spiral. Derfor er det vigtigt at opnå det ønskede salg af billetter, noget vi som din billetpartner hjælper dig med.

Vi har stor erfaring med at sørge for salg af billetter fysisk, og online til større og mindre arrangementer. Alt fra lokale kor til Melodi Grand Prix og OL i Sochi 2014 har fået hjælp fra os til at sørge for salg af billetter.

Vi letter salget af billetter online

Vi hjælper vores partnere med at opnå billetsalg gennem vores etablerede digitale salgskanaler. Vores primære digitale salgskanal eventim.no når ud til over 90.000 besøgende om måneden. Vi bestræber os på at fylde hjemmesiden med relevant og interessant indhold for hver besøgende ved at gøre det personligt. Vi bruger geografisk, demografisk og genrebaseret information, så deres arrangement er synligt for de rette målgrupper. For at opnå ekstra synlighed på vores digitale salgskanal, kan vi blandt andet tilbyde ekstra synlighed i form af bannerannoncering, tapet, og top slider.

Afholder du et arrangement med stor kapacitet, kan vi efter ønske sælge billetter til arrangementet på vores svenske og danske digitale salgskanaler. Dette vil åbne op for at nå ud til en større målgruppe. Dette kan især være relevant, hvis din definerede målgruppe i Norge ikke svarer til den ønskede kapacitet.

Salg af billetter på flere salgskanaler

Selvom 98 % af nordmændene er online, er der mange, der af forskellige årsager ønsker at købe billetter gennem andre kanaler end blot vores egen digitale salgskanal. Det har vi naturligvis fuld forståelse for, og vi tilrettelægger efter bedste evne at være til stede i de salgskanaler, hvor folk vil købe billetter.

Fra i dag har vi etableret forretninger spredt rundt i Norge, hvor dine tilskuere kan købe billetter. Udover outlets er vi meget fleksible, når det kommer til at integrere billetsalg gennem vores system op til dine eksisterende og planlagte løsninger.

Billetsalg gennem vores systemer kan endda foregå på din egen Facebook eller hjemmeside. Hvis det ønskes, kan du også sælge billetter i dine egne forretninger eller lokalt i døren.

Er du usikker på, hvilke salgskanaler der vil være mest gavnlige for dig, dit arrangement og dit publikum, kan vi bistå med vores ekspertise. Vi kan hjælpe dig med at få kundeindsigt, så det kommer frem, hvilke salgskanaler der kan være de mest favorable, rettet mod dine respektive målgrupper.

Se også vores indlæg om billetsalg online

Vores systemer og sikkerhed for billetsalg

Scanner til at verificere billetter, salg af billetter
På billedet kan du se nogle af de scannere, der bruges til at verificere billetter og udføre adgangskontrol

Vi ved, at oppetid, effektivitet og kraftfuld ydeevne er nogle af de vigtigste ting, arrangører kigger efter, når de vælger en billetpartner. Derfor har vi investeret i kraftfulde og robuste servere. Det synes vi er meget vigtigt, da det er serverne, der letter salget af billetter.

Vores servere kan håndtere en meget stor efterspørgsel, og vi har tidligere håndteret 30 millioner henvendelser på under 30 minutter. Vores servere kan håndtere så mange som 3000 unikke forespørgsler i sekundet, det svarer til så meget som 180.000 forespørgsler i minuttet.

Vores servere er blevet testet under høj stress og har bestået alle de udfordringer, de har stået over for. Vores servere har blandt andet faciliteret salget af billetter til større internationale og nationale arrangementer. Vi har hjulpet begivenheder som OL i Sochi 2014, OL i Rio 2016 og Melodi Grand Prix. Det betyder, at vores servere trygt kan håndtere billetsalg til selv de største og mest ambitiøse arrangementer.

Vores billetter har gode sikkerhedsmekanismer på plads for at forhindre forfalskning. Vores digitale og fysiske billetter er blandt andet udstyret med QR, stregkode eller en unik kombination af tal. Vi har blandt andet en iOS- og Android-applikation til smartphones, der kan bruges til at scanne billetterne i døren. Dine vagter eller medarbejdere bliver udstyret med scannere, så de kan betjene en effektiv og sikker adgangskontrol. Vi er på forkant, når det kommer til at tage ny teknologi i brug. Derfor understøtter vi blandt andet RFID-mobilbilletter, der kan autentificeres med NFC ( near field technology ).

Læs mere om vores billetsystemer

Vores kundeservice, din kundeservice

Det kan være meget dyrt at drive sin egen kundeservice til at håndtere forespørgsler i forbindelse med billetsalg. Derfor tilbyder vi alle vores partneres publikummer mulighed for at bruge vores kundeservice til at lave billetter via telefon. Vores professionelle og servicemindede kundeservice står klar til at besvare henvendelser vedrørende billetsalg og hjælpe deres publikum.

Markedsføring, analyse og rapportering

Vores systemer kan mere end blot at lette billetsalget. Udover billetsalget kan vores systemer blandt andet bistå med kundeanalyse og generering af gode og fyldige rapporter. Efterhånden som du opnår billetsalg, vil vores systemer være i stand til at opdele dit publikum efter geografiske og demografiske kriterier. Det giver gode forudsætninger for at tilpasse markedsføringen til dine målgrupper.

Du får også gode indikationer på dit billetsalg, og om alt går efter planen.

Demografisk værktøj til billetsalg
Udsnit af vores analværktøj. Her ser du en oversigt over, hvor mange der har købt billet sorteret efter alder.

Vi har god ekspertise indenfor digital markedsføring og vil gerne hjælpe dig som deres marketingpartner. Der kan være kampagner for at sælge billetter, men også kampagner for at indsamle nyhedsbrevstilladelser eller få flere følgere på sociale medier. Ydermere kan vi også bistå med søgemaskineoptimering og SEM.

Facebook er stadig en god kanal til at møde potentielle billetkøbere. Vi kan hjælpe dig med at opsætte dine kampagner, sætte “publikum” op, så du møder de rigtige målgrupper og med remarketing møde dem, der tidligere har vist interesse for dine arrangementer. Vi kan hjælpe dig med at opsætte programmatiske kampagner og også målrette mod specifikke kunder baseret på deres søgehistorik og/eller interesser.

Hvis du har spørgsmål vedrørende salg af billetter eller vores tjenester, er du velkommen til at kontakte os !