Hvordan kan remarketing øge dit billetsalg?

Udgivet

De fleste arrangører oplever stadig at billetsalget går langsomt, og at publikum køber billetter tættere på arrangementstidspunktet. Det er sværere at fange publikums opmærksomhed, o, og netop derfor er det vigtigere end nogensinde før at nå dem tidligere i købsprocessen. Det er her remarketing kommer ind som en meget vigtig ressource. Vi vil derfor dele, hvorfor remarketing er nøglen til at øge salget af billetter til jeres event!

Men hvad er remarketing egentlig?

Remarketing, også ofte kaldet ‘retargeting’, er en strategi, der går ud på at nå de personer, der allerede har vist interesse for jeres event. Det kan være personer, der har været inde og læse om eventet, set på billetter eller endda lagt billetter i indkøbskurven, men ikke valgt at gennemføre købet. Remarketing giver dig mulighed for at fastholde deres interesse.

Hvad er fordelene ved remarketing?

Remarketing giver dig mulighed for i højere grad at tilpasse dit budskab og tilbud til forskellige segmenter af dit publikum. På denne måde kan dine annoncer ramme dem på et mere personligt niveau.

Det er også vigtigt at huske, at de fleste har brug for gentagen eksponering for et event eller en kulturudbyder for overhovedet at huske, at de eksisterer. Det at fortsætte med at nå ud til personer, der har vist interesse for jer, bidrager til øget brandbevidsthed.

Dem, der allerede har vist interesse for jeres arrangementer, har også større sandsynlighed for at fuldføre et køb. Derfor kan I øge jeres konverteringsrate.
Remarketing kan hjælpe jer med at være omkostningseffektive. Ved at fokusere på dem, der allerede er interesserede, bruger I færre penge på de mennesker, der ikke er interesserede, og får derfor mere ud af hver markedsføringskrone.
I kan også oprette specifikke målgrupper til de forskellige trin i købsprocessen og dermed drive en mere målrettet segmentering. For eksempel kan I oprette egne annoncer kun rettet mod de personer, der har lagt billetter i indkøbskurven, men valgte at afslutte processen uden at købe. Eller I kan oprette annoncer rettet mod personer, der har købt billetter til jeres tidligere arrangementer, og som potentielt er interesserede i de kommende.

… Betyder det, at man kun skal bruge penge på remarketing? Nej – men det kan vi vende tilbage til en anden gang.

Kontakt os

Blev du nysgerrig på remarketing? Eller har du måske brug for hjælp til at opsætte kampagner? Hos Billetlugen har vi et solidt datagrundlag på tværs af vores arrangører og lang erfaring med at opsætte gode kampagner og remarketing, så hvad venter du på? Lad os hjælpe dig med at øge dit billetsalg!

Efterlad dine kontaktoplysninger nedenfor, så kontakter vi dig.