Som arrangør, bruger du tid og penge på at markedsføre dine arrangementer og føre trafikken til dit website med det formål at sælge så mange billetter som muligt. Idet trenden med internethandel fortsætter med at vokse, er det nødvendigt, at forbrugeren har en hurtig og friktionsfri online købsoplevelse. Men måske er det vigtigste, at billetkøberen skal føle, at de kan stole på din hjemmeside, hvis du skal få succes med at konvertere salget.

Undersøgelser viser, at den online konverteringsraten kan falde med op til 30%, når en forbruger bliver omdirigeret fra et website til et andet for at gennemføre et køb. Så spørgsmålet er, hvordan kan du opbygge tillid til dine billetkøbere, så de føler sig sikre nok til at købe billetter online til dine arrangementer?

 

White-label webshops med EVENTIM.INHOUSE

I de sidste 20 år har EVENTIM.INHOUSE været et af Europas førende billetsystemer til teatre, operahuse, kulturhuse og koncertsale. Mere end 400 kulturinstitutioner overalt i Europa bruger INHOUSE til at sælge billetter online, i billetkontorer og i eksterne salgssteder. I de senere år har flere sportsorganisationer også set den unikke alsidighed ved INHOUSE, og systemet bruges nu i stor udstrækning i sportsbranchen.

En af de mange unikke funktioner i INHOUSE-systemet er muligheden for at oprette justerbare white-label webshops. Denne white-label løsning handler altså om, at du bliver afsenderen af de billetter, vi leverer. Billetlugen står altså for billetteringsløsningen, men det er dit brand, der bliver præsenteret for dine billetkøbere gennem hele købsprocessen.

INHOUSE-webshops kan designes, så den passer til dine behov. Du kan nemt ændre farver, tekst, logoer osv. så det bliver skræddersyet til dit brand. Både CSS- og HTML5-teknologi kan benyttes, hvis du vil foretage yderligere ændringer. Farven på næsten alle elementer i webshoppen kan tilpasses, hvilket giver en bred vifte af designmuligheder for dig. Derudover kan en HTML-skabelon inkorporeres, så webshoppen kan efterligne det samme layout som din egen hjemmeside. Hvis du har flere venues, er det også muligt at oprette mere end en webshop, der stadig tilhører din platform.

 

Hvad er så fordelene ved en INHOUSE white-label webshop?

Med INHOUSE kan din webshop ligne din egen hjemmeside både i forhold til layout og følelse. Derudover er URL’en tilpasset til dit eget brand navn, og derfor vil billetkøberen se det som, at man stadig er på din hjemmeside, når de skal købe billetter. Alt dette er med til at skabe tillid til webshoppen for dine billetkøbere og derved øge konverteringsraten, så flere billetkøbere gennemfører købsprocessen.

Under et billetkøb kan kunden gå frem og tilbage mellem din hjemmeside og de forskellige trin i købsprocessen uden problemer, hvis de for eksempel ønsker at læse mere om arrangementet eller tilføje flere billetter eller andre ting til kurven.

Webshoppen er baseret på et design, der fungerer på alle enheder. Skærmen kan tilpasses den valgte enhed, hvad enten det handler om en stationær computer, bærbar, tablet eller smartphone. Dette betyder, at billetkøberen let kan vælge sæder i salsoversigten direkte fra mobilen af.

 

Eksempel på en INHOUSE white-label webshop

Der findes mange eksempler på arrangører, som bruger INHOUSE rundt omkring i Europa. I Danmark har vi blandt andet DR Koncerthuset:

DR Koncerthuset er designet af den kendte franske arkitekt Jean Nouvel og er et af Danmarks største arkitektoniske og musikalske attraktioner. Deres INHOUSE-webshop er baseret på en HTML-skabelon og efterligner derfor i høj grad DR Koncerthusets hjemmeside. Billedet til venstre er deres hjemmeside, og billedet til højre er deres white-label webshop.

Du kan selv tjekke DR Koncerthusets webshop ud lige her: https://drkoncerthuset.dk/

**************************************************

Hvis du gerne vil høre mere om alle funktionerne i vores INHOUSE-billetsystem, så skal du ikke tøve med at tage fat i os.

Kontakt os!