Google Analytics 4 (GA4) er den nyeste version af Google Analytics, som giver dig endnu bedre indsigt i brugernes adfærd på din billetsalgsside og hjemmeside. Fra 1. juli 2023 vil Google kun tilbyde GA4, og det vil ikke længere være muligt at bruge Universal Analytics. Men hvad betyder det for dig?
Først og fremmest skal vi sørge for, at du kommer med på rejsen. Derfor har vi brug for, at du sender os dit GA4-ID på [email protected]. Så sørger vi for, at du fortsat kan følge dit publikums adfærd. Du behøver selvfølgelig ikke bekymre dig om dine eksisterende data og statistikker fra Billetlugen.dk – de vil stadig være tilgængelige.
Hvad er forskellen på Universal Analytics og GA4?
GA4 adskiller sig fra den tidligere version ved at give dig et bedre billede af hele kunderejsen. Derfor kan du nu få en dybere forståelse af, hvordan brugerne interagerer med din side lige fra den første kontakt til konverteringen. Derudover indsamler GA4 både hjemmeside- og appdata, så du får et bedre overblik over dine brugeres adfærd.
GA4 giver dig værdifuld indsigt i dit publikum og gør det nemmere at tilpasse din marketingstrategi for at optimere konverteringsmuligheder. Vi glæder os til at lære dit publikum endnu bedre at kende og hjælpe dig med at give dem de bedste live-oplevelser!
Har du spørgsmål om overgangen til GA4? Send dem til os på [email protected].
Sådan finder du dit GA4-ID
Gå ind under ’Web stream details’, hvor du finder dit Measurement ID. Det har formatet G-XXXXXXXXXX. Send dit ID til os på [email protected]. Så implementerer vi det i dit købsflow på Billetlugen.dk.
Cross Domain-tracking
Med cross domain-tracking får du bedre mulighed for at følge hele kunderejsen, da du kan tracke sessions på tværs af domæner.
- Gå ind under GA4 Property Settings og find ’Data Streams’.
2. Vælg det data stream, du vil opsætte cross domain-tracking for.
3. Tryk på ‘Configure tag settings’.
4. Vælg ’Configure your domains’.
5. Indtast det domæne, der skal inkluderes i trackingen på tværs af domæner. Afslut ved at trykke på ’save’.