VEGA og Billetlugen i nyt samarbejde om at styrke kunderejsen

Udgivet

VEGA, et af Danmarks mest legendariske spillesteder, har valgt at indgå nyt samarbejde med Billetlugen. Sammen vil parterne fokusere på at styrke gæsteoplevelsen i VEGA. Det gælder dels kunderejsen, hvor VEGAs identitet vil blive mere tydelig i både billet-webshoppen, på billetterne mv. Ud over at løfte selve billetkøbet, vil Billetlugen også bidrage med at forstå billetkøbernes adfærd baseret på analyser fra både købsdata og andre analyser.

Branding og kundeindsigter

Med udgangspunkt i disse indsigter ønsker VEGA at kommunikere mere målrettet med sine gæster og styrke de tilbud, som skal på plakaten. Det gælder både i forhold til, hvilke artister som skal på scenen, men også andre former for tilbud til husets mange gæster.

”VEGA ønsker at knytte tættere bånd til vores gæster. Ved at udvide vores samarbejde med Billetlugen, kan vi udvide vores indsigt i vores gæster og deres præferencer. Det vil vi anvende til at styrke vores værtskab, vores koncertvirksomhed og yde endnu bedre service i huset. Vi glæder os til samarbejdet med et team, der kan bringe os i mål med en billetshop, hvor VEGA-brandet styrkes, og som med sit virkefelt udenfor landets grænser kan styrke VEGAs position som et internationalt brand og venue”, siger VEGAs CEO Steen Jørgensen.

Sikkert gensalg af billetter

Ud over at styrke VEGAs branding og understøtte forretningsudviklingen, har det også været afgørende for VEGA, at Billetlugen har udviklet den digitale platform ”fanSALE” til sikker ombytning af billetter. Med fanSALE kan VEGAs gæster gensælge billetter på lovlig vis, så alle parter er sikre på, at billetterne giver adgang til koncerterne, og ikke er solgt til priser langt over den oprindelige billetpris (hvilket er forbudt i Danmark).

”Det bliver utrolig spændende at arbejde sammen med VEGA om at opbygge større kundeloyalitet og understøtte de mange tiltag, som VEGA har i sine forretningsplaner. Hos Billetlugen glæder vi os virkelig meget til at opbygge viden og udveksler erfaringer sammen med VEGA om musikgæsternes ønsker til fremtidens oplevelser i det historiske hus”, siger Billetlugens CEO Jens B. Arnesen.

«Vi ønsker at knytte tættere bånd til vores gæster sammen med Billetlugen», siger VEGAs CEO Steen Jørgensen