Er du klar til jul?

Udgivet

Jul i Carlsberg Byen

Julen nærmer sig med hastige skridt, og vi håber, at I er godt i gang med forberedelserne! Hvis I endnu ikke er startet med planlægningen, har vores marketingafdeling samlet nogle gode råd til, hvor I kan begynde, og hvad I bør fokusere på.

Hvor langt skal man gå med juletemaet?

For mange virksomheder er det naturligt at gå all-in med julestemningen i alt design, materiale og indhold, men dette kan være både omkostningsfuldt og tidskrævende. Husk at starte i god tid og beslut jer for et design tidligt – enten ved at ændre farvepaletten, tilføje nogle juleelementer eller bruge rammer.

Uanset hvor langt I vil gå med julestemningen, skal I huske ikke at bevæge jer for langt væk fra jeres visuelle identitet. Genkendelighed er vigtig, især hvis I fx afholder mange forskellige arrangementer i løbet af året og måske har svært ved at opbygge jeres egen identitet og profil.

Gaven, der kan købes, når butikkerne har lukket

Gavekort er en praktisk og alsidig julegaveidé til dem, der kan lide at deltage i arrangementer. Det er nemt for afsenderen at købe, og modtageren kan selv vælge, hvad de vil bruge gavekortet på – og det er tilgængeligt året rundt, så der er ingen grund til at stresse sidste øjeblik på juleaften for at finde den perfekte gave. Derfor er det en stor fordel at kunne tilbyde det som arrangør.

Derudover er det en fantastisk måde for dig som arrangør at opbygge loyalitet på ved at opfordre kunden til at vende tilbage eller introducere dit spillested/dine arrangementer for helt nye personer, der måske aldrig har deltaget i nogen af dine arrangementer før. Er du usikker på, hvilke muligheder du har for at tilbyde gavekort gennem Billetlugen.dk? Kontakt os på [email protected].

Skab opmærksomhed med engagerende indhold

Juletiden er den perfekte anledning til at skabe ekstra synlighed og engagement omkring dit arrangement. En effektiv måde at gøre dette på er ved at skabe en juleinspireret julekalender på dine sociale medier eller via nyhedsbreve, hvor du f.eks. udlodder billetter, merchandise, meet and greets eller præmier i samarbejde med partnere: middage, hotelophold eller noget helt tredje – her er det kun fantasien, der sætter grænser. Det er ikke kun en sjov og kreativ måde at tælle ned til jul på, men det giver dig også mulighed for at interagere direkte med dit publikum og fortsætte med at opbygge et godt forhold.

Engagementet, du får gennem julekalenderen på sociale medier, vil have flere positive effekter. Når du publikum deltager i konkurrencen og dermed interagerer med dit indhold, vil indholdet få øget rækkevidde for både følgere og personer, der ikke følger jer endnu. Den øgede rækkevidde sikrer bedre organisk synlighed omkring dit arrangement og kan medføre bedre rækkevidde og engagement over tid.

Målrettet og effektiv annoncering i juletiden

Julen er en tid, hvor mange er på udkig efter den perfekte julegave, og billetter til dit event kan være netop det, de leder efter. Men julen er også en tid, hvor konkurrencen om forbrugernes opmærksomhed er intens. Dette kan medføre både højere klikpriser og potentielt reduceret rækkevidde på dine annoncer.

For at få mest muligt ud af denne konkurrence er det vigtigt med en velplanlagt annoncestrategi. Det kan være fristende at målrette annoncerne mod en bred målgruppe for at nå så mange som muligt, men det kan også medføre, at du bruger penge på personer, der ikke er interesserede. Vi anbefaler derfor, at du tænker godt over, hvem du ønsker at nå, og i stedet bruger målgruppesegmentering for at nå potentielle købere direkte.

Tag også gene et kig på vores indlæg om remarketing og hvilke tracking-muligheder du har i vores systemer.

Synlighed på Billetlugens kanaler

Vil du gerne promovere dit event gennem Billetlugens kanaler i julen? Så er det en god idé allerede nu at booke dit event ind på forsiden, i nyhedsbrevet eller vores sociale medier. Vi oplever stor efterspørgsel i øjeblikket og forventer, at dette vil fortsætte op til jul. Kontakt vores marketingafdeling på [email protected].