Billetlugen hjælper Tivoli med at skabe tryghed i forbindelse med Fredagsrock

Udgivet

I foråret vendte Fredagsrock tilbage i sit vanlige format, og Tivoli kunne præsentere et spændende program spækket med såvel internationale som danske stjerner. Allerede ved de første koncerter blev Tivoli mødt af en helt enorm interesse for at opleve koncerterne på Plænen.

Med den store interesse for Fredagsrock fulgte også lange køer ved indgangene. Dermed opstod et behov for at sikre kontrolleret adgang for gæsterne, så et besøg i Tivoli fredag aften fortsat er en god oplevelse for alle Havens gæster – både publikum til Fredagsrock og de øvrige gæster. Tivoli kontaktede derfor Billetlugen, som står bag billetsystemerne til Salene i Tivoli, for at høre, om vi sammen kunne udvikle en løsning til indgangen i Tivoli.

På kort tid udviklede Billetlugen i tæt dialog med Tivoli en timeslot-løsning med pladsreservation. Løsningen gør det muligt for publikum at reservere plads til Fredagsrock-koncerterne, hvor man angiver tidsintervallet for sin ankomst i Tivoli. Pladsreservationerne kan aktiveres i de tilfælde, hvor der forventes særlig stor publikumsinteresse. På den måde sikres kontrolleret tilgang af publikum og gode oplevelser for både Havens gæster og ansatte.

Kommerciel direktør i Tivoli, Niels Folmann, er glad for samarbejdet:

”Vi havde behov for hurtig udvikling af en løsning, der både kunne kommunikeres til vores gæster og stå distancen rent teknisk. Det lykkedes, og vi er meget tilfredse med set-up og de erfaringer vi har høstet siden lanceringen.”

Reservationsløsningen fra Billetlugen er brandet i Tivolis visuelle identitet for at sikre et enkelt og brugervenligt bestillingsflow. Foruden timeslot-løsningen stillede Billetlugen også med mandskab og ekstra udstyr til adgangskontrol for at hjælpe med at sikre gode oplevelser til Fredagsrock i Tivoli.

Skrevet af:
Signe Kogut
Marketing Coordinator
billetlugen.dk | eventim.no | eventim.se